راهنمای خرید پکیج


 

آشنایی با انواع پکیج, انواع پکیج

پکیج برای گرمایش رادیاتور و تأمين آب گرم مصرفی بسیار مناسب است

 

پکیج چیست؟

پکیج وسیله ای است که به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم های موتورخانه گرمایشی منازل مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج دیواری از میزان و حجم بسیار کوچکی به اندازه آبگرمکن دیواری برخوردار است که از فواید بسیار مهم این وسیله می باشد . پکیج برای گرمایش رادیاتور و تأمين پی در پی آب گرم مصرفی منازل و ساختمان ها بسیار مناسب است. پکیج های نسل جدید سر و صدای بسیار کم سیستم محافظت در برابر یخ زدگی ، راندمان حرارتی بالا، سیستم عیب یابی الکترونیکی، فن و دودکش دوجداره جهت تأمين هوای کافی احتراق و خارج شدن کامل دی اکسید کربن و قابلیت برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی دارند.

 

خریدن پکیج جدید امری مهم می باشد به دلیل آن که شما برای تأمين گرمایش خانه خود و یا تأمين آب گرم مصرفی به آن اتکا دارید. خرید پکیج جدید می تواند هزینه بالایی برای شما داشته باشد و در صورتی که در اواسط زمستان هم پکیج شما از کار بیفتد تصمیم گیری این امر دوبرابر مشکل خواهد بود. بنابراین منطقی است که پیش از خرید پکیج جدید، پارامترهایی که در خرید بهتر یک دستگاه پکیج به شما کمک می کنند را بشناسید و از آن ها آگاه باشید.

 

درصورتی که قصد خرید پکیج دیواری را دارید لازم است اول با اقسام آن آشنا شوید.

 

در یک دسته بندی کلی می توان پکیج ها را در دو مدل پکیج های زمینی و پکیج های دیواری تقسیم کرد.

 

همینطور بعضی از پکیج ها دو مبدله هستند. این گروه از پکیج ها به علت دارا بودن دو مبدل حرارتی، جریان آب گرم در انتها پیوسته بوده که این امر سبب کاهش رسوب گرفتن در مبدل و همچنین تأمين آبگرم بیشتر می گردد.

 

همینطور پکیج های فن دار دارای یک فن هوادهی در بخش اگزوز هستند و در شرایطی که یا پکیج در فضای باز نصب شده باشد و یا قسمتی از مسیر دودکش پکیج به صورت افقی (بیش از یک متر) باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

 

پکیج دیواری زمینی

اگر متراژ خانه شما بیش از ۳۰۰ متر مربع می باشد بهتر است از پکیج های زمینی استفاده گردد ودرصورتی که مصرف کننده به آب گرم بیشتر و یا گرمای بیشتری احتیاج داشته باشد پکیج زمینی برترین گزینه برای بهره برداری می باشد . همچنین درصورتی که با محدودیت فضا روبرو هستید و یا متراژ خانه شما زیاد نیست بهتر است از پکیج های دیواری استفاده نمایید. پکیج های دیواری می توانند به جای یک کابینت دیواری نصب شوند که علاوه بر اشغال فضای کم بازدهی انرژی بالاتری نسبت به موتور خانه ها دارند. یکی ديگر از تفاوت های پکیج زمینی و دیواری در ظرفیت ذخیره ی آب آن ها می باشد . پکیج هایی که زمینی هستند به دلیل بزرگ بودن نسبت به پکیج های دیواری که فاقد ظرفیت ذخیره آب هستند از گنجایش ذخیره ی آب زيادي برخوردارند و آب را گرم نگه می دارند.

 

مقایسه انواع پکیج دیواری و زمینی

در این جا می خواهیم پکیج دیواری و زمینی را که از سیستم های گرمایشی می باشند را بررسی کنیم.

 

این که چه فرقی بین این دو وجود دارد.

 

ظرفیت حرارتی پکیج زمینی بیشتر از پکیج دیواری است.

قدرت گرمایشی پکیج زمینی بسیار بالاتر است.

 

پکیج دیواری ابعاد کوچکتری نسبت به پکیج زمینی دارند و بر روی دیوار مثل کابینت وصل می شوند.

 

در صورتی که پکیج زمینی باید مانند کابینت زمینی بر روی زمین قرار بگیرد.

پکیج زمینی به خاطر وجود مخزن آب گرم مصرفی را ذخیره می کند.

 

آشنایی با انواع پکیج,انواع پکیج

قدرت گرمایشی پکیج زمینی بسیار بالاتر است

 

ظرفیت حرارتی دستگاه

درصورتی که دستگاه پکیج را برای تأمين گرمایش خانه خود انتخاب نموده اید و اکنون به دنبال خرید پکیج مناسب هستید می بایست در نظر داشته باشید که تنها برند پکیج مهم نیست. بلکه انتخاب بهترین پکیج با ظرفیت مناسب هم مهم است. یکی از موارد تعيين کننده در خرید پکیج مناسب ظرفیت آن است.

 

این که احتیاج شما به آب گرم بهداشتی و همچنین گرمای محیط چه مقدار می باشد و از طرفی با توجه به حالت جغرافیایی، خانه شما چه ميزان حرارت احتیاج دارد هر کدامیک پارامترهایی است که به وسیله ی آن می توانید گنجایش مورد نیاز پکیج را اندازه گیری و انتخاب نمایید.

 

بعضی از مصرف کنندگان محاسبه ی ظرفیت حرارتی پکیج را بر عهده ی می گذارند ولی شما می توانید برای محاسبه ی تخمینی طرفیت پکیج مورد نیاز خود متراژ واحد مسکونی خود را در عدد ۱۵۰ (کیلوکالری) ضرب کرده و آن را محاسبه نمایید.

 

پکیج دیواری علاوه بر تأمين آب گرم مصرفی در خانه، آب گرم مورد نیاز برای شو فاژها را در زمستان آماده می کند. استفاده از پکیج دیواری به نسبت آبگرمکن دیواری و سیستم شوفاژ منزل مرکزی مزایای بسیاری دارد. پکیج از نظر میزان صدا بسیار کم صداتر بوده و نوسانات دمای آب در آن اصلاً محسوس نیست.

 

روشن شدن و کارکرد آن در مقایسه با آبگرمکن و شوفاژ منزل مرکزی بسیار کم صداتر است و از همه مهم تر راندمان آن در مقایسه با سیستم شوفاژ منزل مرکزی بسیار بالاتر است. از ديگر مزایای استفاده از پکیج، اشغال فضای بسیار کم در مقایسه با سیستم آبگرمکن ایستاده و سیستم شوفاژ منزل مرکزی می باشد .

 

فواید استفاده از پکیج دیواری

استقلال مصرف کننده

صرفه جویی بیشتر انرژی

دسترسی اسان به پکیج شوفاژ دیوار

 

شخصی سازی شرایط بهره برداری از تاسیسات

کاهش هزینه ها قيمت انرژی

کاهش هزینه تعمیرات

 

بی نیازی از عایق کاری

حجم اشغال کم

محافظت از محیط زیست

 

تأمين آبگرم فوری

تأمين آبگرم دائم

هوشمندی پکیج در تخصیص انرژی

 

امنیت بیشتر

کارکرد آرام و بی صدا

 

رضایت و عملکرد بهینه و مناسب پکیج سبب شده است که این دستگاه رایج ترین روش تأمين گرما و آب گرم در جهان باشد و بدین گونه تردیدی در استفاده از آن به جا نمی ماند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/package2-shopping-guide2.html

  انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 38

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما