توصیه های خانه داری


 

توصیه های خانه داری

 

 

 
 

▪ سوزن چرخ خیاطی

 


اگر سوزن چرخ خیاطی شما کند شده و قابل استفاده نیست آن را دور نیندازید. یک سمباده معمولی را زیر چرخ قرار داده و سوزن را چند بار در آن فرو کنید تا دوباره مانند اولش تیز شود.

 
 

 

 
 

 

 
 

▪ لکه در کف اتو
برای زدودن آهار یا نشاسته از اتو، وقتی اتو گرم است با یک صابون روی آن بمالید، سپس با پارچه تمیزی لکه ها را پاک کنید و صیقل دهید. همچنین می توانید لکه های قهوه ای یا سوختگی در کف اتو را با مالیدن محلول گرم شده سرکه و نمک برطرف کنید.

 
 

 

 

 
 

 

 
 

▪ وان حمام
هنگام تمیز کردن وان حمام به جای آنکه بیرون وان ایستاده و دستان تان را برای تمیز کردن به داخل وان دراز کنید، بهتر است داخل وان رفته و در حالت نشسته کف آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که هنگام کار به تناوب با هر دو دست خود کار کنید و برای آنکه لیز نخورید همیشه از یک دست خود برای حفظ تعادل استفاده کنید. همان طور که سطح داخل وان را تمیز می کنید، روی زانوهایتان حرکت کرده و به محلی که تمیز می کنید نزدیک شوید.

 

 
 

 

 
 

 

 
 

▪ پنیر خوش طعم
پنیر ها همیشه در سفره صبحانه ما ایرانی ها بودند و هستند. من حالا دو راه برای داشتن یک پنیر تازه برایتان دارم. استفاده از دوغ و شیر می تواند راهی تازه باشد برای داشتن پنیر خوشمزه تر. اگر پنیر تازه را در ماست تازه چند ساعتی نگهداری کنید پنیر خوشمزه تری به دست می آورید. حالا اگر پنیر خشک شده خود را در دوغ غلیظ بخوابانید، با این کار می توانید دوباره طعم تازه ای از پنیر داشته باشید.

 
 

 

 
 

 

 
 
 

▪ خاک اره در کرک فرش
یک کیسه حمام را مرطوب کرده به دست بکشید و از راه خواب قالی کیسه بکشید. هر دو روز یک بار فرش ها را جارو بکشید. حداقل سالی چند بار با شامپو فرش، فرش ها را شامپو بکشید. برای درخشان کردن رنگ های فرش کمی سرکه را با خاک اره مخلوط کرده و به آرامی برسی را در این مخلوط بزنید و روی فرش بکشید، وقتی خشک شد با جاروبرقی سطح آن را جارو کنید.

منبع:aftab.ir

 

 

  انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 16

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما