روش های نگهداری حوله به صورت بهداشتی




حوله,شستشوی حوله,نگهداری حوله

حوله ها نباید در مقابل نور تغییر رنگ دهد

 

حوله، بَشگیر یا آب‌چین، تکه‌ ای از الیاف جذب‌کننده از جنس پشم، پارچه و یا کاغذ است که برای خشک کردن یا پاک کردن به کار می‌رود. حوله‌ ها معمولاً دارای پُرز هستند تا خاصیت آبگیری آن‌ ها بیش‌تر شود.

 

ویژگی های حوله خوب:
• حوله ها باید تا جای ممکن ساده و به رنگ سفید باشد.
• حوله ها نباید در مقابل نور تغییر رنگ دهد.
• بعد از شستشوی حوله نباید پرز دهد.
• حوله ها نباید بعد از مدتی لطافت خود را از دست دهد.
• حوله بید آب‌گیری ( جذب آب ) بیشتری داشته باشد.
• پس از چندین بار شستشو حوله ها تغییر رنگ ندهد.

شش ویژگی ذکر شده در بالا روی قیمت حوله تاثیر گذار است.


حوله‌ های یک طرف مخمل زیباتر ‌است و حوله‌های دو‌طرف آبگیر (بدون مخمل) قدرت جذب ‌آب بیشتری دارد.

 

نکاتی در رابطه با نگهداری حوله:

نحوه شستشوی حوله ها,خشک کردن حوله,حوله

حوله تان را به طور منظم تعويض کنيد


حوله ها به خاطر نگه داشتن رطوبت در خود مي توانند محلي بسيار عالي و ايده آل براي رشد انواع ميکروب ها و قارچ ها باشند و البته اين ميکروب ها را به بدن ما هم انتقال دهند و باعث بروز انواع بيماري هاي تنفسي، پوستي و چشمي شوند. به همين خاطر دانستن نحوه صحيح شست وشو و نگهداري حوله ها مي تواند نقش زيادي در سلامت ما ايفا کند.


نحوه ضد عفونی کردن حوله ها:
حوله دست و صورت خود را به هيچ عنوان در داخل دستشويي آويزان نکنيد ( به خصوص در خانه هاي جديد که بين محل شستن دست ها و محل توالت ديوار حائلي وجود ندارد).

 

در محيط دستشويي، بخاراتی که از ادرار و مدفوع متصاعد مي شود ( مثل اسيد اوريک و اسيد فسفريک ) برروی حوله (و البته مسواک) مي نشينند و زماني ما از اين وسايل استفاده مي کنيم به راحتي وارد بدن ما شده و سلامت ما را به خطر مي اندازند. پس لازم است که حوله خود را در محلي خارج از دستشويي آويزان کنيد.

محيط هاي تاريک و مرطوب براي خشک شدن حوله مناسب نيست، چون در اين نوع مکان ها ميکروب و قارچ سريعا رشد مي کنند. بهتر است حداقل هر 2 تا 3 روز يک بار حوله حمام و دستشويي را در معرض نور مستقيم آفتاب قرار دهيد. نور آفتاب يک ابزار خوب براي ضد عفونی کردن حوله ها و از بين بردن عوامل بيماري زا است.

حوله تان را به طور منظم تعويض کنيد (حداقل هفته اي يک بار) و حوله قبلي را با آب داغ

(حدود 70 تا 80 درجه سانتی گراد که در اين دما بيشتر ميکروب ها از بين مي روند) و ماده شوينده مناسب شسته و در نور آفتاب خشک کنيد. اگر نور آفتاب در دسترستان نيست مي توانيد از حرارت بخاري، شوفاژ يا اتو برای خشک کردن حوله ها استفاده کنيد.

حوله يک وسيله کاملا شخصي است و هرگز نبايد به طور مشترک با ديگران استفاده شود حتي اگر خودتان براي مدتي بيمار بوده ايد، پس از بهبودي، حتما حوله قبلي را تعويض و به صورتي که گفتيم شسته و خشک کنيد.

 

نحوه شستشوی حوله ها:

ویژگی های حوله خوب,حوله,حوله دست و صورت

نحوه صحيح شست وشو و نگهداري حوله ها مي تواند نقش زيادي در سلامت ما ايفا کند

 

بهتر است حوله ها در دمای بالا و با آب جوش شسته شوند. بیشتر میکروب ها در دمای بالای ۷۶ تا ۷۷ درجه سانتی گراد از بین می روند و به همین علت بهتر است حوله ها در دمای آب با دمای بالاتر از این حد شسته شوند. بهتر است حوله ها به طور جداگانه شسته شوند اما معمولاً به خاطر ظرفیت لباسشویی و زمان کم، این اتفاق نمی افتد و افراد حوله و لباس را با هم در لباسشویی می ریزند.


نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که افراد مبتلا به بیماری های قارچی و میکروبی پوست زگیل، عفونت قارچی کشاله ران، برای پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد باید حتماً حوله هایشان را جدا از سایر افراد خانواده شسته، نگهداری و خشک کنند.

 

پس از شستشو و خشک شدن حوله ها مشکلی وجود نخواهد داشت و کافی است حوله ها در محلی خشک و غیرمرطوب مثلاً کمد و کشوی مخصوصی که برای نگهداری آنها در نظر گرفته شده است قرار داده شوند.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/wash1-maintenance-towels.html

  انتشار : ۷ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 13

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما