10 روش ساده برای موفقیت


1. برنامه سالانه شخصی خود را بازبینی کنید

 

همان طور که گفتیم، روزهای طولانی تابستان بهترین زمان برای بازبینی کارها و برنامه و اهداف شغلی است.

 

با بازبینی هر ساله کارهایی که انجام داده اید همچون مواردی که آموخته اید، چیزهایی که به دست آورده اید، چیزهایی که از دست داده اید و ایجاد تغییر در اولویت بندی ها می توانید برنامه های شش ماه یا سال آینده خود را اصلاح کنید.

 

وقتی در وسط سال برنامه های سال پیش را بررسی می کنید، می توانید آرامش بیشتری داشته باشید و درست و غلط بودن های آن را بهتر تشخیص دهید.

10 روش ساده برای موفقیت

2. مطالعه کنید

بیشتر انسان ها بسیار کمتر از آنچه باید مطالعه و تحقیق می کنند. دلیل آن نیز این است که همیشه فکر می کنیم کارهای واجب تر از کتاب خواندن داریم که باید به آنها رسیدگی کنیم.

 

اما مطمئن باشید اگر درست برنامه ریزی کنید، می توانید برای مطالعه نیز یک زمان مشخص در طول روز تعیین کنید.

 

3. فهرست پروژه های خود را بازبینی کنید

با بررسی پروژه های سال های اخیر خود می توانید، تشخیص دهید کدامیک به ثمر نشسته، کدامیک در همان نطفه خفه شده و کدامیک هنوز بین این دو حالت باقی مانده است. با مطالعه و بررسی این پروژه ها می توانید اشکالات و نقاط قوت آنها را پیدا کنید. با یافتن مسیرهای درست نیز می توانید برای پروژه های آینده خود برنامه ریزی کنید.

 

4. سعی کنید این‌باکس ایمیل کاریتان همیشه خالی باشد

این روزهای طولانی بهترین فرصت برای انجام کارهای عقب افتاده است. وقت بگذارید و ایمیل های کاری که در این‌باکس جمع شده اند را مطالعه کنید، آنهایی که باید را پاسخ دهید و موارد مورد نیاز را بررسی کنید.

10 روش ساده برای موفقیت

5. برای بودجه سالانه خود برنامه ریزی کنید

در این روزها می توانید روزهای آخر هفته را به بررسی خرج و مخارج و درآمد خود صرف کنید. برای کارهای مختلف شغلی خود هزینه های لازم را تعیین و بر اساس یک برنامه درست و کامل، پیش بروید.

 

6. واقعا استراحت کنید

در روزهای آخر هفته استراحت کنید. استراحتی به معنای واقعی، نه اینکه ایمیل و پیغام های خود را چک کنید. سعی کنید در روزهایی که کار نمی کنید با همه وجود ذهنتان را از مسایل کاری دور کنید تا با نیرو و انرژی بیشتر دوباره به کار باز گردید.

 

7. اهداف برتر خود را از نو تعیین کنید

بسیاری از مدیران اهداف بزرگ و از پیش تعیین شده دارند و برای رسیدن به آنها برای هر روز و هر ماه خود برنامه ریزی می کنند. این برنامه ریزی که ابتدای سال انجام شده است را می توانید در نیمه سال نیز بازنگری کنید و در صورت نیاز در آن تغییراتی ایجاد کنید.

 

8. کارهایی که همیشه فرصت انجام آنها را نداشته اید، انجام دهید

البته این مورد برای مواقعی است که چند روز پشت سر هم تعطیل باشد یا مثلا مرخصی تابستانه گرفته باشید و در خانه باشید. در این صورت، کارهایی را انجام بدهید که همیشه تصور می کنید برای انجام آنها فرصت کافی ندارید.

10 روش ساده برای موفقیت

9. دوباره سازی محیط کار

در این روزهای طولانی بهترین فرصت برای فکر کردن و در صورت نیاز تغییر دادن محیط کار است. مثلا شاید تصور کنید شرکتی که کار می کنید خلاقیت یا کیفیت کاری بالایی ندارد. در طول زمان، انواع کاغذها، فایل ها، کتاب ها و … روی میز جمع می شوند، یا وسایلی که هیچ گاه از آنها استفاده نمی کنیم نیز همیشه روی میز هستند. بهتر است کیسه زباله ای برداریم و وسایل اضافه را داخل آن بریزیم.

 

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/10-روش-ساده-برای-موفقیت.html

  انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 65

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما