هدیه ارزشمند برای آقایان چی بخریم؟


یکی از ساده‌ترین راههای خوشحال کردن دیگران، هدیه‌دادن به آنهاست. بیشتر خانم‌هایی که جوراب و لباس زیر را بهترین هدیه برای آقایان می‌دانند، عموما بهانه‌شان این است که «انتخاب هدیه برای آقایان سخت است.» شاید خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند برای خرید بهترین هدیه برای آقایان باید ساعت‌های زیادی وقت بگذارند و انرژیِ زیادی صرف کنند.

https://saripan.ir/%d9%87%d8%af%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%da%86%db%8c-%d8%a8%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%85%d8%9f/حتما بخوانید:
چگونه به همسر خود محبت کنیم
راهکارهایی برای خوش اخلاقی با دیگران
قوانین شاد بودن؛ ۷ اصلی که رعایت آنها زندگی‌تان را شیرین می‌سازد
آیا هرگز به‌نظرتان رسیده که بیش‌ازاندازه به این قضیه فکر می‌کنید و اصلِ قضیه را فراموش کرده‌اید؟ انتخاب بهترین هدیه برای مردانی که در زندگی‌تان هستند، همسر، پدر، برادر و… شاید در ابتدا اضطراب‌آور به‌نظر برسد، اما پیروزی در این مبارزه و یافتنِ هدیه‌ی ایدئال کاملا امکان‌پذیر است.

ابتدا بیایید به این پرسش بپردازیم که آیا آقایان و خانم‌ها نگاه‌ یکسانی به هدیه دارند؟

وقتی آقایان و خانم‌ها در مورد خواسته‌هایشان صحبت می‌کنند، گاهی اوقات به‌نظر می‌رسد که اصلا به دو زبان مختلف حرف می‌زنند! اما قبل از هرچیز باید بدانید آنهایی که دوست‌شان دارید، مثل همسر، پدر، برادر و… بدون توجه به خودِ هدیه، از این تلاش و توجه شما ذوق می‌کنند.

یکی از شایع‌ترین دام‌هایی که شاید خانم‌ها گرفتارش می‌شوند، این است که تلاش کنند بر اساس آن ارزشی که خودشان در هدیه می‌بینند، تشخیص دهند که آقایان چه می‌خواهند. مسلما اشتراکاتی بین نگاه آقایان و خانم‌ها نسبت به هدیه وجود دارند، اما بسیاری از معیارهای فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جنسیت هم هستند که بر نحوه‌ی دادن و گرفتن هدیه تأثیر می‌گذارند.

اما شمایی که در حال خواندن این مقاله در «چطور» هستید، مسلما دوست دارید آنها را غافلگیر ‌کنید و تحت‌تأثیر قرارشان بدهید؛ پس وقت خود را صرف گوش دادن به حرف‌هایشان می‌کنید تا از میان حرف‌های روزمره حدس بزنید احتمالا چه چیزی می‌خواهند. خلاصه آن‌قدر حدس می‌زنید و حدس می‌زنید تا بالاخره ناامیدی و محدودیتِ زمان شکست‌تان می‌دهند و باز هم راهیِ جوراب‌فروشی می‌شوید.

حتما بخوانید: ۵ زبان عشق؛ کتابی مفید برای زوج‌هایی که به دنبال یک رابطه عاشقانه و پایدار هستند
آقایان مثل خانم‌ها نیاز به غافل‌گیری ندارند
هدیه برای آقایان

حقیقت این است که خانم‌ها وقتی به هدیه برای آقایان فکر می‌کنند، معمولا از زاویه‌ی دید خودشان در مورد آن هدیه فکر می‌کنند. اما در اینجا تفاوتی اساسی بین نگاه خانم‌ها و آقایان وجود دارد. خانم‌ها صرف‌نظر از خودِ هدیه، تحت‌تأثیر نیت و تلاش آقایان در تهیه و تقدیم آن هدیه قرار می‌گیرند اما در مقابل، آقایان بیشتر به خود هدیه توجه نشان می‌دهند، زیرا به آنها درک خانم از نیازهایشان را نشان می‌دهد. آقایان معمولا هدایای کاربردی را دوست دارند که در زندگی شخصی و حرفه‌ای به‌کارشان بیاید.

پس از این به بعد، وقتی وحشت تهیه‌ی بهترین هدیه‌ی ممکن سرتاپای وجودتان را می‌گیرد و آن سناریوی ابتدای مقاله را در ذهن‌تان ترسیم می‌کنید، به این فکر کنید که واقعا چه مقدار از این فرایند هدیه دادن، برای طرف مقابل و چه مقدار برای خودتان است. شاید شما به‌عنوان یک خانم از اینکه ساعت‌ها روی یک پروژه‌ی هدیه برای آقایان وقت صرف کنید، بخرید، کادوپیچ کنید و نهایتا روبان را به‌شکل عجیب‌وغریبی روی آن ببندید خوشحال شوید، اما اگر او خوشش نیاد، پس احتمالا آن هدیه نیازِ خودتان را برآورده کرده، نه آقای موردنظر را.

به‌جای اینکه ماه‌ها وقت ارزشمند خود را برای غافل‌گیری او صرف بافتن ژاکتی کنید، به چیزی فکر کنید که واقعا نیاز دارد. البته مطمئنا اگر آن ژاکت را ببافید، او قدر این مهربانی شما را خواهد دانست، اما شاید به همان شیوه‌ای نباشد که وقتی او برای‌تان شال‌گردن می‌بافد، شما ذوق‌زده می‌شوید!

۵ نکته در انتخاب هدیه برای آقایان
هدیه خوب برای آقایان

خانم‌ها معمولا خرید هدیه را بیش‌ازحد پیچیده می‌کنند، اما باور کنید یافتنِ هدیه‌ی ایدئال بدون رنج و سختی هم امکان‌پذیر است.

۱. ابتدا نیازهای او را بدانید
آیا چیزهایی وجود دارند که به او برای لذت از سرگرمی‌ها یا انجام بهتر کارهایش کمک کنند؟ آیا او می‌خواهد این سرگرمی را در مسیر جدیدی پیش بگیرد و آیا چیزی وجود دارد تا این تغییر را آسان کند؟

۲. بیش‌ازحد فکر نکنید
آقایان وقتی پای خواسته‌ها و نیازهایشان به‌میان می‌آید، خیلی رُک‌وراست هستند. آنها هدیه‌ی شما را آن‌طور که شما معنای پشت هر هدیه‌ای را رمزگشایی می‌کنید، تجزیه و تحلیل نمی‌کنند! مجبور نیستید ماه‌ها زمان را صرفِ ساختن یک کلاژ از زندگی دونفره‌تان کنید؛ مگر اینکه آقا خودش بگوید واقعا چنین چیزی می‌خواهد که آن را هم بعید می‌دانم! گاهی اوقات هدیه‌ای که وقت یا پول کمتری صرف آن کرده‌اید، ارزش بیشتری دارد.

۳. ببینید آنها دوست دارند چه چیزی برای خودشان بخرند
اگر به‌طور منظم بازی‌های ویدئویی خریداری می‌کند، پس برای او چیزی مرتبط با این بازی‌ها تهیه کنید. وقتی مردی روی سرگرمی‌های خودش سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که از هدیه‌ای در آن زمینه خوشش می‌آید.

۴. ببینید چگونه زمان خود را می‌گذرانند
شاید شخص موردنظر شما از آن دسته افرادی نباشد که دوست دارند مدام پول خرج کنند، اما بالاخره وقتش را باید جایی بگذراند. او چه اهمیت زیادی به شغلش بدهد، چه ورزشی باشد و یا عاشق ماشین‌ها، در هر صورت احتمالا نشان می‌دهد به چه چیزی علاقه دارد.

حتما بخوانید: ۱۵ کار متفاوتی که زوج‌ های خوشبخت انجام می‌دهند
۵. بفهمید به چه چیزی احتیاج دارند
حتما می‌دانید چه چیزی علاقه‌ی او را تحریک می‌کند و احتمالا او به چیزهایی نیاز دارد تا بتواند علاقه‌مندی‌هایش را به سطح بعدی ببرد. اگر چیزی را دوست دارد که اطلاعات زیادی در مورد آن ندارید، می‌توانید تحقیقاتی ابتدایی انجام دهید. اصلا گوگل را هم برای همین آفریده‌اند! مجبور نیستید هدیه‌ای به او بدهید که فراتر از سطح درک شماست. می‌توانید خرید مطمئنی داشته باشید و درعین‌حال نیازهای او را هم برآورده کنید.

اصلا بگذارید یک داستان برایتان تعریف کنم. رفیق بنده، مردی عاشق عکاسی است. همسرش هم می‌دانست که او عاشق وسایل جانبی عکاسی است، چون پول پس‌انداز و وقت آزاد محدودش را همیشه صرف عکاسی می‌کند. این بود که همسرش فکر کرد برایش لنز جدیدی تهیه کند، اما خب لنزها از نظر قیمت و عملکردشان بسیار متفاوت هستند و انتخاب لنز مناسب از آن کارهاست. پس به‌جای خرید لنز نو، کمی تحقیق کرد و درنهایت سه‌پایه‌ی خوبی را که مناسب دوربین آقا بود، پیدا کرد. رفیق ما عاشق این هدیه شد. حالا با سه‌پایه‌ی جدید می‌تواند تکنیک‌های جدید عکاسی را تمرین کند. تهیه‌ی هدیه‌ای که آقا واقعا دوست داشته باشد، پول فراوان یا وقت بیش‌ازاندازه و تجربه‌ی عکاسی نمی‌خواست.

حالا که باور کردید این داستان واقعا اتفاق افتاده، به‌سراغ ادامه‌ی مقاله و چند پیشنهاد می‌رویم

  انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 111

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما