تهیه کود خانگی


فواید تهیه کود خانگی برای گیاهان

مهمترین مواد مورد نیاز گیاهان شامل ۳ عنصر اصلی است که هر یک از آنها نقش مهمی در رشد و سلامت گیاه دارند:

نیتروژن ، که مسئول رشد برگ و رشد ساقه است.
فسفر ، که به گلدهی کمک می کند و ریشه ای سالم و سالم دارد.
پتاسیم ، که باعث تولید پروتئین می شود. به رشد گیاه ، مقاومت در برابر آفات ، عمر بیشتر ، دفع حشرات و استفاده موثرتر از آب کمک می کند. کمبود پتاسیم گاهی اوقات باعث زردی برگ ها می شود.
کودهای شیمیایی علاوه بر هزینه کودهای گیاهی از ترکیب مواد غیر طبیعی ساخته می شوند و معمولاً غلظت بالایی از نیتروژن ، فسفر و پتاسیم دارند. اگرچه این کودها سریعتر عمل می کنند ، اما قادر به غنی سازی خاک نیستند. و با گذشت زمان ، ساختارهای مثبت خاک را از بین می برند. این کودها همچنین در طولانی مدت سرعت رشد گیاه را کاهش می دهند. تهیه کودهای خانگی برای گیاهان اگرچه موثر است اما هیچ یک از این مشکلات را ایجاد نمی کند.

 

۱٫ کود خانگی را برای کاکتوس تهیه کنید
به دلیل محبوبیت کاکتوس ها ، تهیه کود خانگی برای کاکتوس ها نیز بسیار محبوب است. این گیاه مقاوم همیشه یکی از اولین گزینه ها برای تهیه گل و گیاه برای خانه است. اگر یک نوشیدنی قهوه هستید ، مهمترین قدم را در تهیه کود خانگی کاکتوس برداشته اید. تهیه کود خانگی برای کاکتوس با دانه های قهوه ، نیتروژن مورد نیاز گیاه را تأمین می کند. و برای گیاهانی که خاک های اسیدی را دوست دارند عالی است. برای تهیه کود کاکتوس خانگی دو روش وجود دارد:

کود کاکتوس خانگی تهیه کنید (خشک): دانه های قهوه را خوب خشک کنید و سپس آنها را روی خاک بریزید. به خاطر داشته باشید که مقدار نباید خیلی زیاد باشد. حتی گیاهان اسید دوست نیز در اثر اسیدیته بالا آسیب خواهند دید. ۱ قاشق غذاخوری کافی است.
کود خانگی را برای کاکتوس (مایع) آماده کنید: ۶ فنجان قهوه باقیمانده را در ۵ گالن آب حل کنید و بگذارید برای دو تا سه روز باقی بماند. سپس با آن خاک اطراف گیاه را آبیاری کنید. این نباید زیاد انجام شود.

کود خانگی را برای کاکتوس تهیه کنید

 

۲٫ کود خانگی را با پوست موز تهیه کنید
تهیه کود خانگی با پوست موز یکی از بهترین کودها برای پرورش گیاهان خانگی است. موز در تمام فصول سال موجود است و تقریباً در همه خانه ها یافت می شود. گیاهان (و بخصوص گلهای صورتی) عاشق پتاسیم هستند. برای تهیه کود پوست موز خانگی هنگام کاشت گیاه ، پوست موز را در زیر خاک قرار دهید تا پتاسیم مورد نیاز گیاه را تأمین کند. برای تهیه کود خانگی از پوست موز می توانید پوست موز را نیز روی سطح خاک قرار دهید.

روش دیگر تهیه کود خانگی با پوست موز این است که پوست موز را خشک کنید ، آن را به صورت خرده خرد کرده و سپس پودر آن را به عنوان کود گیاهی به گلدان اضافه کنید.

https://safir-ac.ir/تهیه-کود-خانگی/

  انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 22

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما