فرق افزونه ویژوال کامپوزر با المنتور چیست؟


در سال 2016 صفحه ساز المنتور معرفی شد. با استفاده از افزونه المنتور، سفارشی سازی هر بخش از سایت را می توان به سادگی در حالت فرانت اند انجام داد. ایجاد پاپ آپ های خلاقانه، بیش از 80 المان برای طراحی صفحه، سازگاری با تمام قالب های وردپرس، ترجمه به 50 زبان، پشتیبانی از چیدمان rtl و افزونه چند زبانگی WPML و Polylang از ویژگی های افزونه elementor است.

https://elementorthemes.ir/%d9%81%d8%b1%d9%82-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%88%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88%d8%b2%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%86%d8%aa%d9%88%d8%b1/

 

بیش از 3000.000 سایت، افزونه المنتور را در طی دو سال گذشته مورد استفاده قرار داده اند. نسخه رایگان المنتور در مخزن پلاگین وردپرس و نسخه پریمیوم elementor نیز قابل تهیه است.

افزونه ویژوال کامپوزر

صفحه ساز ویژوال کامپوزر با بیش از 386000 فروش و امتیاز 4.5 از پنج و نصب بر روی بیش از 2 میلیون سایت وردپرسی یکی از پرفروش ترین صفحه سازها است. این صفحه ساز با تنظیمات بی نهایت، استفاده آسان از طریق درگ و دراپ و نمایش رسپانسیو بین کاربران بسیار محبوبیت پیدا کرده است. بیش از ۵۰ المنت پریمیوم، 100 طرح بندی از پیش تعریف شده، 200 ادانز (افزودنی)، 40 قالب شبکه ای و ابزارهای ساخت صفحه سئو شده در صفحه ساز ویژوال کامپوزر قرار داده شده است.

افزونه رایگان ویژوال کامپوزر در مخزن وردپرس موجود نیست و باید از سایت افزونه دانلود شده، سپس به صورت دستی بارگزاری شود.

مقایسه افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر

زمانی که نام دو صفحه ساز المنتور و ویژوال کامپوزر به گوشمان می رسد، این سوال برایمان پیش می آید که کدام یک از این دو صفحه ساز بهتر هستند؟

برای پاسخ دادن به این سوال فاکتورهای رابط کاربری، تنظیمات استایل، الگو های از پیش تعریف شده و المان های این دو صفحه ساز را مورد بررسی قرار می دهیم. امیدواریم در انتهای این مقاله بتوانید تصمیم نهایی خود را بگیرید.

رابط کاربری: با کدام صفحه ساز راحتتر کار می کنید؟

اولین موردی که در مقایسه افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر مورد بررسی قرار گرفته رابط کاربری است.

اگر شما بخواهید صفحه سازی را انتخاب کنید که کار کردن با آن ساده باشد و از کار کردن با آن لذت ببرید، کدام صفحه ساز را انتخاب می کنید؟ رابط کاربری این دغدغه را بررسی می کند.

رابط کابری افزونه المنتور

المنتور شانس بیشتری برای کسب امتیاز رابط کاربری خوب را دارد. چرا که در حالت پیش نمایش زنده شما می توانید به سادگی عناصر برگه را با کشیدن و رها کردن اضافه کنید و همان لحظه تغییرات را مشاهده و اصلاح کنید. در همان لحظه از تب استایل و پیشرفته می توانید تنظیمات بیشتری را بر روی المان های صفحه اعمال کنید.

ویرایشگر زنده افزونه المنتور

رابط کاربری افزونه ویژوال کامپوزر پریمیوم ( WPBakery )

در حالیکه المنتور منحصرا از طریق حالت زنده یا فرانت اند می تواند امکانات و عناصر صفحه ساز را در اختیار کاربران قرار دهد، ویژوال کامپوزر در دو حالت بک اند و فرانت اند امکان ویرایش صفحات را فراهم کرده است.

  • ویرایشگر backend: شما می توانید از طریق بلوک های انتزاعی صفحات خود را بسازید.
  • ویرایشگر frontend: شما می توانید صفحات خود را با استفاده از ویرایشگر زنده (درست مثل المنتور) ایجاد کنید.

اکثر افراد از ویرایشگر فرانت اند استفاده می کنند. اما در برخی موارد نیازمند یک نگاه انتزاعی به صفحه است که در این موارد ویرایشگر بک اند مورد استفاده قرار می گیرد. مثل زمان هایی که طرح صفحه روی کاغذ کشیده شده و قصد دارید این طرح را پیاده کنید، ویرایشگر بک اند می تواند مفید واقع شود.

المان های ویرایشگر بک اند در افزونه ویژوال کامپوزر در تصویر زیر آمده است.

المان های ویژوال کامپوزر

و ویرایشگر فرانت اند ویژوال کامپوزر شبیه تصویر زیر است.

ویرایشگر زنده ویژوال کامپوزر

برای اضافه کردن هر عنصر از ویژوال کامپوزر بر روی + کلیک کنید تا پنجره المان های ویژوال کامپوزر نمایش داده شود. و برای ویرایش و تنظیمات هر عنصر بر روی ایکون مداد المان کلیک کرده و در پنجره باز شده تغییرات لازم را انجام دهید.

در آخر متذکر می شویم که ویرایشگر افزونه ویژوال کامپوزر فاقد ویرایش دورن خطی (تایپ مستقیم در عناصر برگه سایت) است. و نیازمند باز کردن پنجره جدیدی برای تنطیمات المان است.

بنظر شما کدام افزونه برنده رقابت رابط کاربری شده است؟

اگر می خواهید صفحات خود را با استفاده از ویرایشگر زنده بسازید فکر میکنم المنتور برنده باشد.

  • رابط کاربری المنتور برای اضافه کردن عناصر جدید ساده تر است.
  • سرعت رابط کاربری المنتور بیشتر است.
  • شما می توانید به صورت مستقیم در صفحه سایت خود تایپ (درون خطی) کنید.

تنها در صورتی رابط کاربری ویژوال کامپوزر برنده است که بخواهید از حالت بک اند استفاده کنید.

المان ها: کدام افزونه صفحه ساز از نظر تنوع المان انتخاب بهتری است؟

این المان ها هستند که در واقع صفحه شما را می سازند. پس تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صفحه ساز را انتخاب کنید بستگی بسیار زیادی به المان یا عناصری دارد که شما می خواهید در صفحه خود قرار دهید.

علاوه بر این مهم نیست که تعداد عناصر ارائه شده در هر صفحه ساز چند تاست، مهم وجود عناصر کاربردی و مورد نیاز شما است.

المان های افزونه المنتور

در حال حاضر افزونه المنتور پرو 53 المان دارد که شما می توانید کلیه المان ها را در تصویر زیر مشاهده کنید. علاوه بر این می توانید از المان های اضافی از طریق افزونه های های المنتور در موارد بیشتری استفاده کنید.

عناصر افزونه المنتور

المان های پلاگین visual composer

افزونه ویژوال کامپوزر پرو ( WP Bakery) بیش از 50 المان در هسته خود دارد. این افزونه از سایر افزونه های گرویتی فرم، فرم تماس ۷، روولوشن اسلایدر، لایر اسلایدر، نینجا فرم و ووکامرس + 13 ابزارک که با وردپرس همراه هستند، پشتیبانی می کند. علاوه بر این افزونه کمکی Massive ، دسترسی به 200 المان و افزودنی المان های پیشرفته ویژوال کامپوزر المان های کاربردی را برای کاربران وردپرسی فراهم می کند. این عدد بسیار بزرگتر از افزودنی های المنتور است. بخشی از این افزودنی ها مربوط به المان های ووکامرس است. و برای ایجاد برگه های سفارشی از محصولات و فروشگاه است (که بسیار کاربردی و جالب هستند).

حالا کدام یک از افزونه های المنتور و ویژوال کامپوزر برنده رقابت تنوع المان هستند؟

از نظر عناصر و المان های داخلی هر دو برنده هستند. اما زمانی که نیاز به المان های بیشتری دارید مسلما ویژوال کامپوزر برنده بازی است.

در نظر داشته باشید ممکن است شما نیاز به المان های خاصی داشته باشید که ممکن است در المنتور یا ویژول کامپوزر وجود داشته باشد و این به تعداد المانها بستگی ندارد.

سبک ها: کدام یک از افزونه های صفحه ساز، سفارشی سازی استایل المان را بهتر انجام می دهند؟

هر کدام از افزونه های المنتور و ویژوال کامپوزر استایل المان ها را به روش های متفاوتی سفارشی سازی می کنند. تعیین بهتر بودن هر کدام را در ادامه بررسی می کنیم.

تنظیمات پیشرفته استایل المنتور

افزونه المنتور در نوار کناری خود دارای دو تب پیشرفته و استایل است.

  • تب استایل: این زبانه به شما اجازه می دهد، تغییرات پایه ای مثل تراز بندی و تنظیمات رنگ را ارئه انجام دهید.

تنظیمات استایل المان سربرگ افزونه المنتور

  • تب پیشرفته: این زبانه به شما اجازه تنظیم فاصله، پدینگ، انیمیشن، حاشیه، تنظیمات رسپانسیو و css را می دهد.

تنظیمات المان سربرگ افزونه المنتور

از این دو تب می توانید برای همه عناصر و المان ها مشترک هستند.

تنظیمات استایل افزونه ویژوال کامپوزر

پلاگین ویژوال کامپوزر (رایگان و پریمیوم) بسته به نوع المان، محتوای متفاوتی برای تنظیمات استایل نمایش می دهد. برای همه المان ها تنظیمات مشترک حاشیه/ پدینگ، مرزیندی (border)، تنظیمات پس زمینه و انحنا را می توان تنظیم کرد. اما در ویرایش ستونها، تنظیمات جدیدی مثل رسپانسیو و پارالاکس را را در اختیار شما قرار می دهد.

 

  انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 128

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما