چگونه در استفاده از مایکروفر طعم غذا را حفظ کنیم؟


ما درباره استفاده از اجاق مایکروویو و خطرات احتمالی آن چیزهای زیادی شنیده و خوانده ایم. به عنوان مثال گفته می شود که پخت و پز یا گرم کردن غذا در مایکروویو تمام ارزش غذایی خود را از دست می دهد و همچنین امواج خطرناکی را نیز منتشر می کند ، اما باید دانست که هر روش پخت و پز می تواند باعث کاهش میزان مواد مغذی در غذا شود. خواه بخارپز باشید ، بپزید ، سرخ کنید یا کباب کنید یا از مایکروویو استفاده کنید. اگرچه ما پخت و پز در مایکروویو را توصیه نمی کنیم ، اما ممکن است گاهی اوقات نیاز به استفاده از آن داشته باشید.

گرم شدن مجدد غذا در اجاق گاز یا گاز طعم بهتری نسبت به مایکروویو به غذا می دهد ، اما با توجه به نکات زیر می توان سلامت و طعم غذای پخته شده در مایکروویو را حفظ کرد.

چگونه در استفاده از مایکروفر طعم غذا را حفظ کنیم؟

از ظروف مناسب استفاده کنید

ظروف پلاستیکی ، آلومینیوم ، فویل یا ظروف سرد حاوی ماست یا مارگارین که خیلی زود گرم می شوند یا مواد شیمیایی را از بین می برند نباید در مایکروویو قرار گیرند. بهتر است از ظروف مخصوص شیشه ای یا سرامیکی استفاده کنید. اگر بشقاب ندارید می توانید غذا را مانند نان در پارچه ای کمی مرطوب قرار دهید تا غذا در حین پخت مرطوب بماند.

از ظروف با لبه های کوتاه استفاده کنید

غذا در ظرفی با لبه های کوتاه بهتر از ظرفی با لبه بلند گرم می شود. در حین گرم شدن ، مواد را هم بزنید تا خوب گرم شود.

سبزیجات را بخارپز کنید

به جای قرار دادن سبزیجات در آب مانند آب جوش ، فقط چند قاشق غذاخوری آب به سبزیجات اضافه کنید. هرچه محتوای آب سبزیجاتی مانند کدو سبز ، گل کلم ، بادمجان یا فلفل بیشتر باشد ، باید آب کمتری اضافه شود. پوشاندن ظرف در حین پخت به پختن یکنواخت سبزیجات کمک می کند. برای سبزیجات سبز ، ظرف را کمی باز نگه دارید.

گوشت را روی حرارت ملایم بپزید

حرارت را کم کنید تا گرما بدون جوش آمدن به وسط غذا نفوذ کند. این روش برای گرم کردن تخم مرغ ، پنیر و گوشت سخت مناسب است ، زیرا گوشت در دمای بالا سفت می شود. در اکثر اجاق های مایکروویو می توانید زمان را مشخص کنید. به جای فشار دادن دکمه Start ، دکمه “Power Level” را فشار دهید.

 

  انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 24

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما