تغییر فهرست ها در وردپرس


در ابتدای کار لازم میدونم ازتون به خاطر همراهیتون با مجموعه آموزش صفر تا صد وردپرس در سه شنبه های وردپرسی سرورپارس تشکر کنم. تقریبا با قسمت های مختلف سایت اعم از برگه ها و نوشته و دسته بندی مطالب سایت آشنا شدین. اگر این آموزش ها را ندیدین حتما بخش سه شنبه های وردپرسی ما سر بزنید. الان دیگه وقتش رسیده ببینیم چطور میتونیم محتواها و صفحاتی که ایجاد کردیم را از طریق منو در دسترس کاربرمون قرار بدیم.

تغییر فهرست ها در وردپرس

 

در هدر وب سایت بخشی قرار داره که به اون منو وب سایت گفته میشه و در وردپرس اون را فهرست ها نام گذاری کردند. شما به هر تعدادی که میخواین میتونید منو ایجاد کنید و اون را در هدر وب سایت، و یا سایدبار نمایش بدید.
برای ایجاد و مدیریت منو ها کافیه در پیشخوان روی گزینه نمایش ، فهرست ها کلیک کنید. در این بخش میتونید فهرست های موجود در سایت را مدیریت کنید، گزینه جدیدی به منو سایت خود اضافه و یا منویی را حذف کنید.

اگر قصد ایجاد منو جدیدی را دارید، با انتخاب گزینه “فهرست تازه ای بسازید”، نامی را به فهرست خودتون انتصاب بدید و ساخت فهرست را انتخاب کنید.
همانطور که میبینید در ستون سمت راست گزینه های
برگه ها، جهت افزودن برگه های موجود در سایت به منو
نوشته ها، اضافه کردن یک پست بلاگ به منو
پیوندهای دلخواه، درج منو یا نام یوند و لینک دلخواه به منو
دسته ها، افزودن دسته بندی مطالب به سایت
در دسترس شما قرار گرفتند. طبق توضیحات داده شده کافیه نام برگه دلخواهی که میخواهید به منو خودتن اضافه کنید را از لیست برگه های موجود انتخاب و گزینه افزودن به فهرست را بزنید.

اگر مد نظر دارید که یک منو به عنوان منو اصلی باشه و زمانی که کاربر روی آن کلیک میکنه و یا ماوس خودش را نگه میداره زیر منو اون باز بشه لعد از اینکه گزینه هاتون را در فهرست چیدید کافیه که اون منو را انتخاب کنید و به سمت چپ بکشید. به این ترتیب این منو به عنوان زیر منو گزینه بالایی خودش در سایت نمایش داده میشه

برای خارج کردن یک زیر منو از این حالت با ماوس اون را نگه داشته به سمت راست درگ کنید. و برای تغییر اولویت قرار گرفتن کافیه اونها را با درگ کردن بالا و پایین کنید و به ترتیب دلخواه بچینید.

بعد از اینکه منو خودتون را مرتب کردید برای اینکه تعیین کنید که در چه جایگاهی در سایت نمایش داده بشه در بخش تنظیمات فهرست مکان نمایش دلخواه را انتخاب میکنید. که برای مثال ما فهرست بالایی را انتخاب میکنیم تا منو در هدر سایت نمایش داده بشه، برای مشاهده تغییرات دکمه ذخیره فهرست را انتخاب کنید.

در بخش مدیریت جایگاهها در منو صفحه فهرست ها، جایگاهها در پوسته نمایش داده میشه، این جایگاهها در زمان کدنویسی قالب آماده شده و اگر میخواید جایگاه جدید در مکان دیگری در قالبتون داشته باشید باید کدنویسی قالب خودتون را تغییر بدید.
چنانچه چندین منو از قبل در سایت شما ایجاد شده باشد با انتخاب فهرست مورد نظر از مقابل گزینه “برگزیدن یک فهرست برای ویرایش” میتوانید فهرست مد نظر خود را جهت ویرایش انتخاب و “گزینش ” را بزنید.

 

  انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 18

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما