راهنمای خرید فر توکار


امروزه با توجه به تنوع غذایی و پخت بهتر آن ها، فرها جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. در این مقاله ابتدا در مورد اطلاعات کلی در مورد فرتوکار، انواع مدل‌های آن، مزایا و معایب هر کدام صحبت خواهیم کرد. در انتها نیز با دانستن اطلاعات کافی از خصوصیات و ویژگی‌های انواع فر، می‌توانید بهترین مدل فر را برای خود انتخاب نمایید.

فر توکار چی خوبه؟ فر دستگاهی است که حرارتی درون آن ایجاد شده و سپس به صورت مساوی در داخل فر، این حرارت به‌گردش در می‌آید. گرمای پخش شده در آن موجب می‌شود تا کیک و انواع غذاها به صورت یکنواخت بخته شوند. انواع فرها دارای دو تا چند طبقه هستند و این مزیتی برای آشپزی سریع‌تر توسط شماست.

ساده‌ترین مدل فرها، فر گازی است. با توجه به این که فرهای متفاوت دارای ویژگی‌های مختلفی هستند؛ در روند آشپزی تاثیرات متفاوتی را می‌گذارند. از این رو می‌بایست راهنمای خرید فر توکار را به دقت مطالعه نمایید تا نهایتا متناسب با کاربرد مورد نظر خود، ایده‌آل‌ترین مدل فر را برای خود تهیه نمایید.

انواع فر
Array

فرها در کل کار مشابه‌ای انجام می‌دهند. به طور کلی آن‌ها را می توان در دو دسته‌ قرار داد.

فر مبله یا روکار
دسته اول فر های مبله یا روکار هستند. این گروه بر روی کابینت و یا هر مکان دلخواه دیگری قرار می گیرند.

فر توکار
دسته دوم، فرهای توکار می‌باشند. همان‌گونه که از نام آنها مشخص است محل قرارگیری آن ها در داخل کابینت‌هاست. در دنیای امروزی استفاده از فرتوکار مورد استقبال زیادی از خریداران عزیز قرار گرفته‌است. این به‌دلیل زیبایی منحصر به‌فردی‌ست که در آشپزخانه ایجاد می‌نماید و نمای شکیلی را به آَشپزخانه شما می‌دهد. همچنین یکی دیگر از دلایل آن، استفاده رایج از اجاق گازهای رومیزی‌ست که خرید فر توکار را برای شما ضروری می‌سازند.

انواع فرتوکار

فرتوکار آشپزخانه، از نظر نوع مصرف انرژی، در سه گروه اصلی زیر قرار می‌گیرند. این دسته بندی به صورت زیر می‌باشد:

فر برقی
فر برقی وگازی
فر گازی
نوع مصرف انرژی بر روی کارایی فرهای توکار تاثیرگذار است. در ادامه مقاله همه چیز در مورد راهنمای خرید فرتوکار، کارایی و امکانات هر 3 نوع را آورده‌ایم.

انواع فرتوکار؛ فر توکار برقی
همان طور که از نام این فر پیداست؛ تمامی المنت های گرم کننده این فر با برق کار می‌کنند. فر برقی نیز به دو حالت، تنها المنت پایین، المنت بالا و پایین، تقسیم‌بندی می‌گردد.

نحوه کار این فرها به گونه‌ای است که حرارت درون فرها از طریق ترموستاتی که در آن تعبیه شده است؛ ایجاد شده و از طرفی چون المنت‌ها به برق مسقیم وصل است، دیگر نیازی به فندک و جرقه نمی‌باشد.
از امکانات ویژه‌ای که فربرقی توکار دارد، این است که، زمانی‌که دمای داخل فر از مقدار استاندار بیشتر شود المنت‌های برقی به صورت خودکار خاموش می‌شوند. فر برقی توکار جزو پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین مدل‌های فر توکار است.

ویژگی فربرقی توکار
Array

فرتوکار برقی مانند هر دستگاهی مزایا و معایب خاص خود را دارند. در اینجا مجموعه ای مزایای فرتوکار را مشاهده می نمایید:

پخت غذا به صورت یکسان
پخت سریع
دارا بودن برنامه‌های پخت اتوماتیک و نیمه اتومانیک، که با انتخاب هرکدام از آنها می‌توانید غذای خود را در کمترین زمان و تنظیم دستگاه طبخ نمایید.
دارا بودن قفل کودک برای جلوگیری از آسیب دیدن کودک
دارا بودن صفحه لمسی که علاوه برر زیبایی موجب کارایی بهتر محصول می‌گردد.
سیگنال پایان پخت
المنت‌های حرارتی قابل تنظیم
با موارد و ویژگی‌های بیان شده تنها نگرانی اغلب مشتریان در هنگام خرید، هزینه مصرف انرژی این‌گونه فرهاست. زیرا تفکر اکثریت بر این است که ممکن است به‌دلیل مصرف برقی هزینه برق خانگی آن‌ها زیاد باشد.

در هننگام خرید دقت نمایید، اگر فر برقی توکار گرید انرژی A را داشته باشد؛ میزان مصرف انرژی تا مقدار زیادی کم خواهد شد و دیگر نیازی به نگرانی از میزان مصرف انرژی نیست.

میت پراب چیست؟
Array

( Meat Probe ) یا همان حسگر پخت گوشت معمولا در فرهای برقی موجود می‌باشد . میت پراب سنسوری است که از طریق یک سیم با روکش مقاوم به حرارت، از یک سو به برد الکترونیکی و از سویی دیگر به ماده غذایی متصل است. تا میزان دمای دقیق داخل ماده غذایی را به برد الکترونیکی ارسال کند و بتواند این میزان دما را از طریق نمایشگر به سرآشپز نمایش دهد.

میت پراب بخصوص برای پخت استیک کمک زیادی به آشپزان می‌کند و به راحتی از طریق این وسیله می‌توانند استیک محبوب خود را به طرق مختلف، نیمه پخته یا کامل پخت طبع نماییند. این حسگر بر روی برخی از فرهای توکار برقی موجود است. از جمله این مدل‌ها عبارتند از: فر توکار برقی داتیس مدل DF-693، فر توکار tft 690، فر برقی داتیس مدل DF-695، فر برقی داتیس مدل DF-646

Array

خرید فر برقی همراه با حسگر گوشت

 

انواع فرتوکار؛ فرتوکار برق وگاز
فرتوکار برق گاز همان‌طور که از نام آن مشخص است، به صورت همزمان از انرژی گاز و برق استفاده می‌نماید. قابلیت‌های موجود در این نوع فرها، موجب شده است تا از لحاظ کارایی بین فرهای گاز و برقی قرار گیرند.

از طرفی به‌دلیل استفاده همزمان از گاز و برقی در مدل‌های قدیمی مشکلاتی مانند تغییر دیر دما، خاموش شدن المنت‌ها پیش می‌آمد. با پیشرفت فناوری و استفاده فن‌ها و هواکش‌های موجود این مشکلات نیز بر طرف شد. در ادامه مقاله راهنمای خرید فر توکار، مزایا و معایب این‌گونه فرهای را خدمتتام ارائه خواهیم نمود.

مزایای فر برق و گاز
Array

از مزایای فربرق وگاز می‌توان موارد زیر را نام برد.

شیر ترموستات
سیستم جرقه زنی اتومات
ترموسوئیچ ایمنی خودکار
مشعل آلومینایز
معایب فر برق و گاز
معایبی که می‌توان برای فر توکار برق و گاز مطرح کرد در ادامه آمده است.

به دلیل نوع مصرف انرژی فرها، در صورت نبود برق یا گاز این فر کار نخواهد کرد.
به صورت یکنواخت غذا ها در این مدل فرها نمی‌پزد.
بخشی از حرارت داخل فر برق و گاز به وسیله گاز است. به این دلیل زمان گرم شدن داخل فر طولانی‌تر می‌شود.
انواع فر توکار؛ فر توکارگازی
فرتوکار گازی از طریق گاز شهری کار می‌کند. فقط در هنگام روشن کردن از برق استفاده می‌شود. این دسته فرهای توکار جز ضعیف‌ترین دسته فرها قرار می‌گیرند.

پخت غذا در فرهای گازی به‌دلیل نوع حرارتی که به مواد غذایی می‌خورد قسمتی از آن ممکن است سریع پخته شود و قسمتی‌که از سیستم گرمایشی دورتر هستند هنوز نپخته باقی بماند. همچنین برای استفاده از انرژی گازی به اکسیژن نیز نیاز است، در واقع در صورت نبودن اکسیژن فر خاموش می‌گردد.

تنها مزیتی که فرهای توکار گازی دارند، نوع مصرف انرژی آن‌هاست. زیرا در کشورمان هزینه مصرفی گاز نسبت به سایر انرژی ها بسیار کمتر می‌باشد.
البته از دیگر میزیت‌های فرهای گازی، رطوبتی‌ست که ایجاد می‌کنند و مانع خشک شدن غذا در فر می‌شوند.

 

  انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 34

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما