رژگونه چیست و چرا از رژگونه استفاده می کنیم؟


رژگونه چیست
رژگونه از مهمترین انواع لوازم آرایشی است که باعث بر جسته شدن گونه ها می شود. اکثر خانم ها طرفدار زیبایی هستند و دوست دارند زیبا تر دیده شوند. رژگونه به صورت شما، شادابی می دهد و چهره را سرزنده تر نشان می دهد. شاید رژلب و یا مداد چشم پرکاربرد ترین وسیله آرایشی باشند و کمتر کسی به رژگونه اهمیت بدهد. شاید دلیل آن این باشد که با کاربرد آن در آرایش آشنایی نداریم و یا نمی دانیم چطور از رژگونه استفاده کنیم. بر خلاف نظر بعضی از افراد رژگونه برای رنگی کردن صورت ساخته نشده است بلکه کاربرد مهمتر و بهتری دارد که آن، حجیم تر نشان دادن گونه ها و زاویه دار کردن صورت است. رژگونه آخرین مرحله از یک آرایش کامل است که باعث زیباتر شدن چهره می شود.رژگونه تراکوتا چیست


ساختار انواع رژ گونه و براش مخصوص آن
بطور کلی رژگونه ها از نظر ساختار به سه دسته تقسیم بندی می شوند که باید بر اساس نوع پوست انتخاب شوند. رژگونه پودری ، رژگونه کرمی ، رژگونه ژله ای یا مایع که در ادامه به توضیح درباره آن ها خواهیم پرداخت.رژگونه تراکوتا چیست

رژگونه پودری
پرکاربردترین نوع رژگونه، نوع پودری آن است که از تالک، مواد رنگی، مواد جاذب چربی و متراکم کننده تشکیل شده است. ماده انتقال دهنده رنگ در رژگونه پودری ، تالک است . در این نوع رژگونه، حفظ حالت طبیعی چهره و محو شدن آسان و جذب بهتر چربی پوست از مزایای آن است. این نوع رژگونه برای خانم هایی که پوست معمولی یا چرب دارند مناسب تر است.رژگونه تراکوتا چیست

براش یا قلم موی رژگونه پودری

بهتر است برای زدن رژگونه پودری از براش یا قلم مویی استفاده کنید که زاویه دار باشد و یا سر بزرگ و پهن داشته باشد تا رژگونه به صورت یکنواخت روی صورت پخش شود. کمی از پودر رژگونه را با براش برداشته بعد آن را روی سطحی بکوبید تا اضافه اش خارج شود. از حرکات چرخشی برای زدن رژگونه استفاده کنید.

رژگونه کرمی
اگر پوست خشک دارید و یا پوست شما چین و چروک دارد بهتر است از رژگونه کرمی استفاده کنید زیرا این رژگونه حاوی مرطوب کننده است . در انواع رژگونه مایع و کرمی از سیلیکون و مواد جاذب رطوبت استفاده می شود .

براش رژگونه کرمی

برای زدن این نوع رژگونه از براشی استفاده کنید که دارای سر صاف و مسطح باشد . بهتر است از حرکات ضربه ای برای زدن رژگونه استفاده کنید.

رژگونه مایع یا ژله ای
اگر به دنبال ماندگاری بالا هستید بهترین رژگونه ، نوع مایع و یا ژله ای آن است. رژگونه ژله ای یا مایع از سیلیکون و مواد جاذب رطوبت تشکیل شده است .رنگ رژگونه از دو نوع تشکیل شده است یکی رنگ طبیعی که پوست را می پوشاند و دیگری رنگ دلخواهی که به پوست می دهد.

براش رژگونه ژله ای یا مایع

برای این دسته از رژگونه ها از قلم موی مخصوص آرایش یا انگشت دست استفاده کنید بهتر است این کار را با حرکات ضربه ای انجام دهید .


انتخاب رژگونه بر اساس رنگ پوست
رژگونه باید بر اساس رنگ طبیعی پوست انتخاب شود. در ابتدا باید رنگ پوست خود را بشناسبد. برای این کار یک لباس سفید بپوشید و بدون هیچ آرایشی جلوی آینه بایستید به صورت خود نگاه کنید یک گردنبند طلایی یا لباس طلایی زیر صورتتان بگیرید یا یک گردنبند یا لباس نقره ای. کدام یک به شما بیشتر می آید؟ اگر طلایی بیشتر به شما می آید پس ته رنگ پوست شما گرم است و اگر نقره ای برازنده است پس ته رنگ صورت شما سرد است.

رژگونه برای پوست های روشن: رژگونه باید بر اساس رنگ طبیعی پوست انتخاب شود اینگونه از افراد بهتر است برای گرما بخشیدن به پوست خود از رنگ های هلویی و مرجانی استفاده کنند.
رژگونه برای پوست سبزه یا گندمی: بهتر است این افراد سراغ رژگونه ای با تن بنفش و یا صورتی تیره و رنگ های هلویی بروند . رنگ های تیره تر باعث خستگی در چهره این افراد می شود.
رژگونه برای پوست های سبزه تیره: این افراد می توانند از رنگ های آجری و پرتغالی و یا حتی قرمز استفاده کنند .

 

  انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 27

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما