برای بهتر نگهداری از گل وگیاهان منزلتان




نحوه استفاده از قرص ال دی برای گیاهان,قرص آسپرین برای رشد گیاهان

نکاتی برای نگهداری از گل و گیاهان

 

نور کافی برای گل خانه :

همان طور که می دانیم گیاهان نیاز به نور خورشید دارند. در فصل تابستان چنانچه نور خورشید مستقیماً به گیاهان بخورد، سبب از بین رفتن آن ها می شود. برای برطرف کردن این مشکل کمی خاک را با آب قاطی کنید و روی شیشه گل خانه خود بریزید. در زمستان هم با امدن باران مخلوط آب و خاک شسته شده و نور کافی به گل ها میرسد.

 

از چه آبی برای آبیاری گیاهان استفاده کنیم :

1- به سبب وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است از ریختن آب لوله کشی برای آبیاری استفاده نکنیم. بلکه 3- 2 ساعت آب را در محیط خانه قرار بدهید وبعد برای آبیاری از آن استفاده کنید تا کلر آن ته نشین شود.
 
2- درصورتی که تخم مرغ آبپز کردید آب آنرا دور نریزید. زیرا به سبب دارا بودن املاح معدنی بهترین آب برای گلدان های شما میباشد.
 
3- چنانچه خواستید آب آکواریوم ماهی را عوض کنید؛ آب آنرا دور نریزید؛ برای این که بهترین کود برای گل ها میباشد.
 
4- آبی که در آن سبزی شسته اید، بهترین آب برای گلدان ها میباشد.
 
قرص آهن برای گیاهان آپارتمانی,قرص ضد بارداری برای تقویت گل

آب تخم مرغ آبپز بهترین آب برای گیاهان می باشد.

 

غذا دادن به گلدان ها :

همان طور که می دانید گیاهان علاوه بر آب نیاز به غذا دارند. برای این منظور هر شش دفعه که به گلدان آب داده اید، یکبار باید به گلدان غذا بدهید. که در فصل تابستان این مدت کم تر و در زمستان این زمان طولانی تر می شود.

 

برای جلوگیری از شته:

می توانید یک حبه سیر را داخل گلدان خاک کنید. این کار برای این است که شته جرات نزدیک شدن به گل را پیدا نکند.

 

طریقه استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان,نگهداری گیاهان هنگام سفر

هر شش دفعه که به گلدان آب داده اید، یکبار باید به گلدان غذا بدهید

 

اگر گیاه براثر بی آبی خشک شد چه باید بکنیم:
چنانچه به دلیل رفتن به سفر گلدان شما بی آب شد با یکبار آبیاری آب مورد نیاز گلدان تامین نمی شود. چون زمانی که گیاه را از گلدان خارج می کنید می بینید که تمام بخش های خاک خیس نیست. به همین خاطر ظرفی را پر از آب کنید و گلدان را داخل آب بگذارید . به صورتی که تا نیمه گلدان در درون آب قرار بگیرد با این کار گیاه آب مورد نیاز خود را از راه ریشه جذب می کند.

 

در مسافرت نگران آبیاری گل ها نباشید :

شیوه اول : پیش از سفر یک تشت بزرگ پلاستیکی و یا وان حمام را برای گل ها اختصاص دهید. به اینصورت که حوله ای درون تشت و یا وان حمام پهن کنید و آنرا کاملاٌ خیس کنید. بعد از آن تمام گلدان ها را روی حوله بگذارید . با این کار با فکر راحت به سفر بروید و نگران آبیاری گل هایتان نباشید.

 

شیوه دوم : یک بطری نوشابه را پر از آب کنید و آنرا برعکس درون خاک کنید به صورتی که سر شیشه درون خاک شود. به این ترتیب گلدان شما چند وقتی از آب ذخیره شده ی درون بطری استفاده می کند.

 

دستگاه بخار برای گلدان ها بسازید :

در زمستان گلدان ها نیاز به بخار دارند به این منظور دستگاه بخار را درون گل خانه بگذارید، (اما بدون داروی بخور،) زیرا برای طراوت گلدان ها، بخار بسیار مناسب است و در فصل تابستان باید گیاهان خنک باشند پس باید گلدان ها در جایی قرار بگیرند که باد کولر آن ها را خنک کند.

 

آبپاش برای گل ها :

درصورتی که فرصت داشته باشید، تلاش کنید مدام با آبپاش بر روی خاک آب بپاشید. در ضمن با آبپاش برگ گیاهان را آبپاشی کنید. برای شادابی گیاهان بسیار موثر است.

 

استفاده از قرص ld برای رشد بهتر گل ها :

تجربه نشان داده است که این قرص ضد بارداری برای تقویت گل و گیاهان و رشد سریع گیاهان بسیار تاثیر گذار است.

 

قرص ال دی یا همون قرص های ضد بارداری حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون هستند که به رشد گیاه کمک می کند. و بعد از چند بار استفاده تاثیر قرص ضدبارداری در رشد گیاهان را متوجه می شود.

 

نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها :

1 یا 2 عدد قرص ld در 1/5 لیتر آب حل کنید و به گلدان ها بدهید، و برای تقویت گل هایتان هر دو سه ماه یکبار به گل هایتان بدهید در رشد آن ها تأثیر به سزایی دارد.

 

قرص آسپرین برای گیاهان,طریقه استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان

قرص های ضد بارداری به رشد گیاه کمک می کند

 

تمیز کردن برگ گل ها :

1- برای تمیزکردن و زیبایی گلها می توانید از گلیسیرین استفاده کنید. جند قطره گلیسیرین را روی پارچه ی نرمی بریزید. بعد گلها را تمیز کنید. تأثیر گلیسیرین را روی برگ گلها امتحان کنید.

 

2- از مخلوط برابر آب و شیر استفاده کنید. پارچه ی نرمی را آغشته به مخلوط آب و شیر کنید و برگها را تمیز کنید.

 

فاصله بین گلدان و بشقاب زیر آن :

چنانچه می دانید اگر گلدان داخل بشقاب باشد و آبی که از گلدان خارج می شود در بشقاب جمع شود، سبب از بین رفتن ریشه گیاه می شود برای این که آب درون بشقاب جمع شود، سبب از بین رفتن ریشه گیاه می شود برای اینکه آب داخل بشقاب به ریشه گیاه نرسد. باید بین گلدان و بشقاب فاصله بیندازید. برای این منظور سنگ مرمر یا سنگ سفیدی را به تکه های کوچک بشکنید. برای هر گلدان 3 تکه سنگ در سه سمت گلدان قرار دهید تا گلدان روی سنگ ها قرار بگیرد.

 

نگهداری گل های تزئینی برای چند روز :

برای اینکه گل های تزئینی مدت بیشتری عمر کنند داخل آب گلدان یک حبه قند بیندازید، تا غذای آن تأمین شود.

 

تمیز کردن گلدان ها :

 

اگر گلدان های بلوری و سرامیک شما جرم گرفته باشند، داخل گلدان سرکه یا آب نمک غلیظ بریزید بعد از چند ساعت گلدان را بشویید کاملاٌ تمیز می شود.

 

از بین بردن کرم های داخل خاک :

اگر دیدید که خاک گلدان شما کرم دارد برای از بین بردن کرم داخل خاک این روش را انجام بدهید: تشتی را تا نیمه پر از آب کنید. بعد از آن گلدان را درون آب قرار بدهید به صورتی که تا نیمه گلدان آب باشد. نصف روز به همین صورت بگذارید بماند با وجود آب زیرا کرم ها نمی توانند تنفس کنند. از ته گلدان داخل آب می شوند. به این روش کرم ها از بین می روند باید توجه داشته باشید که بین کف گلدان و تشت آب چند سانتیمتر فاصله باشد.

 

  انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 14

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما