زمان مناسب برای درخواست افزایش حقوق


انتخاب زمان مناسب در تأیید درخواست افزایش حقوق نقش مهمی دارد. اما قبل از بررسی چنین درخواستی ، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که کار شما به همان خوبی انجام شده است. یا حداقل پیشرفت مداوم را تجربه کنید.

چه موقع باید از رئیس خود بخواهم که حقوقم را افزایش دهد؟

انتخاب زمان مناسب در تأیید درخواست افزایش حقوق نقش مهمی دارد. اما قبل از بررسی چنین درخواستی ، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که کار شما به همان خوبی انجام شده است. یا حداقل پیشرفت مداوم را تجربه کنید. از همه مهمتر ، شما باید ببینید آیا تلاش های شما توسط رئیس و همکاران شما مورد توجه قرار گرفته است. همچنین باید وضعیت فعلی و آینده سازمان خود را ارزیابی کنید. آیا خوش می گذرد؟ آیا شما آینده روشنی دارید؟ وضعیت در مقایسه با رقبا چگونه است؟ آیا اخیراً تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است؟ و آیا کار شما در راستای این تغییرات به کل شرکت کمک خواهد کرد؟

افرادی که بیشترین ارزش را در شرکت های خود دارند و بیشترین افزایش حقوق را کسب می کنند افرادی هستند که مطابق با نتایج شرکت های خود هستند. بنابراین ابتدا کار خود را به خوبی انجام دهید و وقتی احساس کردید که مسئولیت های خود را به خوبی انجام می دهید و تلاش های شما نقش مهمی در پیشرفت شرکت شما دارد ، سعی کنید با یکی از این سمت ها تقاضای ارتقا دهید. اصلی را همگام سازی کنید.

وقتی خودتان به پول بیشتری احتیاج دارید

شما باید حقوق خود را به روشی افزایش دهید که با اهداف شغل و سازمان شما سازگار باشد. اما این بدان معنا نیست که شرایط شخصی شما ارتباطی با آن دارد. گاهی اوقات شرایط شخصی افراد شرایط را تعیین می کند که در نگاه اول ممکن است درخواست برای ارتقا سطح کمی دشوار باشد. به عنوان مثال ، هنگامی که به تازگی در یک شرکت استخدام شده اید و شوهرتان به شما می گوید که باردار است ، ممکن است فکر کنید که زمان مناسبی برای شروع افزایش حقوق شما نیست. اما بین ترس از ایجاد آن درخواست و اهمیت همسر و فرزند شما ، مورد دوم قطعاً از ارزش بیشتری برخوردار است.

در حالت ایده آل ، روابط کارفرما و کارمند مبتنی بر احترام متقابل است. حتی اگر شاغل هم باشید ، می توانید تا حد زیادی روی سرمایه گذاری طولانی مدت او روی خود حساب کنید. بنابراین ، اگر رئیس شما از کار شما راضی است ، در ارائه درخواست خود دریغ نکنید.

وقتی روسا احساس خوبی دارند

وقتی مردم خوشحال می شوند ، تمایل بیشتری به دست و مهربانی نشان می دهند. به دنبال شرایطی باشید که رئیس در کل احساس خوبی داشته باشد و به خصوص از کار شما راضی باشد. درخواست ارتقا در چنین شرایطی احتمال موافقت رئیسان با آن را افزایش می دهد.

زمان مناسب برای درخواست افزایش حقوق

بعد از یک سال

سالگرد اشتغال شرکت شما معمولاً زمان مناسبی برای مذاکره مجدد درباره حقوق شما است ، خصوصاً اگر اوضاع به خوبی پیش می رود. در دنیای تجارت ، افزایش دستمزد سالانه امری عادی است. به این ترتیب ، هیچ کس از شنیدن افزایش حقوق شما در این مرحله تعجب نخواهد کرد. این کافی است تا سالگرد کار خود را فرصتی مناسب برای ارائه این درخواست با کمترین نگرانی بدانید.

وقتی مسئولیت های شما بیشتر شد

بسیاری از افراد هستند که مسئولیت های بیشتری به آنها سپرده می شود ، بدون اینکه هیچ گونه افزایش در حقوق آنها انجام شود. یا اینکه برای مسئولیت های جدید خود چهره به چهره مورد استقبال قرار می گیرند ، اما برای حداقل افزایش از طریق ایمیل به آنها اطلاع داده می شود. حقیقت این است که اگر از این به بعد کارهای بیشتر ، سخت تر یا مسئولیت پذیرتری را انجام می دهید ، باید تقاضای ارتقا کنید.

وقتی ارتقا می یابید

باور کنید یا نکنید ، بسیاری از افراد بدون افزایش حقوق خود ترفیع دریافت می کنند. معمولاً در چنین مواردی فرد آنقدر خوشحال است که فراموش می کند با رئیس خود برای افزایش حقوق مذاکره کند.

وقتی سازمان شما عملکرد بسیار خوبی دارد

یک گفته قدیمی می گوید موجی خروشان همه قایق ها را می برد. اما اغلب لازم است موج خروشان مورد نظر را که قایق ها باید بلند کنند یادآوری کنیم. اگر شرکت شما عملکرد بسیار خوبی ارائه داده است و همه در مورد آینده آن نظر مثبت و مشتاقانه دارند ، مطمئن باشید بیشتر افرادی که در جامعه خود می شناسید درخواست افزایش حقوق کرده اند یا حقوق آنها افزایش یافته است. شما نیز باید همین کار را انجام دهید.

وقتی پیشنهاد دیگری به شما داده می شود

هیچ چیز نمی تواند حقوق شما را مانند پیشنهادات دیگر با درآمد بالاتر افزایش دهد. اگر سازمانی را که در آن کار می کنید دوست دارید و نمی خواهید آن را ترک کنید ، ۲۰٪ بیشتر از پیشنهاد جدید خود درخواست کنید. از طرف دیگر ، اگر می خواهید پیشنهادی از یک رقیب را بپذیرید ، از آنها ۲۰٪ بیشتر از حقوقی که پیشنهاد داده اند ، بخواهید. این یکی از دلایل اصلی افزایش حقوق شما در هنگام تغییر شغل است.

وقتی حقوق همکار شما افزایش می یابد

وقتی ناگهان حقوق همکار شما افزایش چشمگیری پیدا کرد و دانستید که او از شما بهتر نیست ، وقت آن است که با رئیس خود صحبت کنید. به هیچ وجه درمورد افزایش حقوق همکار خود صحبت نکنید و اینکه از این مشکل مطلع هستید. فقط به روسا متمرکز شوید که چرا کاری که می کنید ارزش پرداخت آن را دارد.

وقتی همکاران اصلی یا رئیس شما شرکت را ترک می کنند

این زمان دیگری است که احتمالاً پیشنهادی برای افزایش حقوق خود را می پذیرید. اکنون که این امکان برای شرکت شما وجود ندارد و صحبت های مربوط به ترک شرکت بین همه کارمندان پیچیده است ، می توانید به رئیسان خود یادآوری کنید که در صورت ترک شرکت چه اتفاقی می افتد. این ممکن است برای شما تعجب آور باشد ، اما نتایج یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد که ۵۶٪ از کارکنان سازمان ها هرگز تقاضای ارتقا نکرده اند.

https://topersian.ir/زمان-مناسب-برای-درخواست-افزایش-حقوق/

  انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 16

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما