چگونه فایل‌های Word را به PDF تبدیل کنیم؟!


در این مطلب با روش‌های تبدیل WORD به PDF در رایانه، دانلود برنامه تبدیل ورد به پی دی اف در گوشی و تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین آشنا می‌شوید.

هرگاه بخواهیم فایلی را ذخیره کنیم که بعدا بتوانیم به راحتی آن را مشاهده کرده و یا اینکه در اینترنت به اشتراک بگذاریم، فایل‌های PDF، مناسب‌ترین گزینه برای ما هستند. این پسوند، به کاربران اجازه می‌دهد تا اسناد خود را بدون دست‌خوردگی و قالبی دلخواه ذخیره کنند و به سایر کاربران نیز این امکان می‌دهد تا فایل ‌پی‌دی‌اف را به راحتی در هر سیستمی اجرا کرده و مشاهده نمایند. به همین دلیل، ذخیره نسخه‌های نهایی فایل‌های ورد شما به صورت PDF می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های موجود باشد.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: 5 روش برای تبدیل فایل‌های PDF به Word

ذخیره فایل Word با پسوند PDF در نرم‌افزار Wordراحت‌ترین انتخاب برای شما این است که فایل ورد خود را به صورت پی‌دی‌اف ذخیره کنید تا نیازی نباشد در زمان دیگری، به دنبال روش‌های تبدیل ورد به PDF بگردید. برای اینکار می‌توانید از خود برنامه ورد استفاده نمایید. دو روش ‌برای ذخیره مطلب به صورت پی‌دی‌اف در برنامه ورد وجود دارد، در ادامه هر دو روش به شما آموزش داده می‌شود.

روش اول:‏
1- مطلب و یا سند خود را تهیه کنید.

2- بر روی گزینه File کلیک کرده و سپس گزینه Save As را انتخاب کنید.

3- نامی برای فایل خود انتخاب نمایید. دقت کنید نامی که انتخاب می‌کنید آسان و قابل‌ فهم باشد، انتخاب نامی با استفاده از اعداد و یا حروف نامشخص، شانس شما را برای باز کردن این فایل در آینده کم می‌کند یا حتی ممکن است، هنگام ارسال آن از طریق ایمیل شما را به زحمت بیندازد.

4- گزینه Save as a Type را انتخاب کرده و سپس گزینه PDF را انتخاب نمایید.

5- همچنین از گزینه Standard می‌توانید برای پرینت و یا نشر در اینترنت و یا از گزینه Minimum فقط جهت نشر در اینترنت استفاده کنید.

6- بر روی گزینه Save کلیک کنید.


روش دوم:
1- مطلب و یا سندی که بخواهید در آینده از آن پرینت بگیرید، تهیه کنید.

2- گزینه File و سپس Export را انتخاب کنید.

3- از منوی بازشده، گزینه Create PDF/XPS را برگزینید.

4- گزینه Publish را انتخاب کنید.

نرم افزار ورد، یک فایل PDF را از فایل اصلی شما ایجاد کرده و به طور پیش‌فرض با همان اسم قبلی، در فولدر فعلی ذخیره می‌کند.

 

تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین
اما اگر به نرم افزار ورد دسترسی ندارید، راه‌های دیگری برای تبدیل ورد به PDF خواهید داشت، یکی از این روش‌ها استفاده از سایت‌های تبدیل فایل است، در روش تبدیل ورد به PDF آنلاین می‌توانید در رایانه شخصی یا گوشی موبایل خود، با ورود به سایت مورد نظر، فایل Word آپلود کرده و پس از تبدیل، آن را به صورت PDF دانلود کنید. برای اینکار می‌توانید از سایت‌های زیر استفاده کنید:

در صورت نیاز به مشاوره رایگان می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین با سایت SmallPdf

با ورود به این لینک از قسمت Choose Files می‌توانید فایل ورد را از سیستم خود انتخاب کنید، سپس فایل به صورت خودکار به پی‌دی‌اف تبدیل می‌شود و در آخر باید گزینه Download Pdf را بزنید تا فایل PDF در سیستم شما ذخیره شود.

تبدیل word به pdf

تبدیل ورد به پی‌دی‌اف آنلاین با سایت Ilovepdf

سایت Ilovepdf یکی دیگر از سایت‌های مرجع برای تبدیل ورد به پی دی اف، است که از این لینک می‌توانید وارد آن شده و با انتخاب گزینه Select WORD files فایل ورد خود را به پی‌دی‌اف تبدیل کرده و در آخر گزینه Download Pdf را بزنید.

تبدیل ورد به پی دی اف

این مطلب را نیز مطالعه کنید: معرفی روش‌های تبدیل عکس به PDF در تمامی پلتفرم‌ها

تبدیل ورد به پی دی اف در گوشی
با استفاده از سایت‌های آنلاین می‌توانید به راحتی فایل‌های ورد را در هر پلتفرمی به پی‌دی‌اف تبدیل کنید، همچنین با نصب نسخه موبایل برنامه ورد نیز می‌توانید فایل‌های خود را به صورت PDF ذخیره کنید، اما اگر به دنبال برنامه تبدیل ورد به پی‌دی‌اف در گوشی هستید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های زیر استفاده کنید:

 

  انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 44

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما