راهنمای خرید فرش آشپزخانه


ما معتقدیم که کاربرد فرش‌ها فراتر از این تعاریف کلیشه‌ای هستند. ما معتقدیم که فرش‌ها را می‌توان در هر کجا و همه جا قرار داد! و ما نباید موقعیت و “وجود” آن‌ها را کلیشه‌ای کنیم. آن‌ها را می‌توان در مناطقی مانند آشپزخانه و حمام نیز قرار داد و با این حال چیزی از زیباییشان کم نمی‌شود! شاید احمقانه به نظر برسد اما واقعاً اینطور نیست. ما از شما نمی‌خواهیم که هر فرشی که در دسترستان بود را در آشپزخانه پهن کنید، بدیهی است که فرش این ناحیه باید دارای جنس خاص خودش باشد. اما، آنقدرها هم سخت نیست که ذهنتان را کمی بازتر کنید و به قرار دادن فرش ذر آشپزخانه فکر کنید.

برای کشف اینکه چه فرشی مناسب آشپزخانه شماست نیازی به تحقیق و تفحص بسیار ندارید، زیرا ما کار را برایتان آسان کردیم. علاوه بر زیبایی و جلو‌ه‌ای که این فرش آشپزخانه‌ می‌دهد، از جنبه‌های دیگر هم کاربردیند. آن‌ها می‌توانند گرما و راحتی که همیشه در آشپزخانه خود می‌خواستید، اما نتوانستید بدستش بیاورید را برایتان به ارمغان بیاورند.

در این راه و برای کمک به شما تمام عواملی را که هنگام خرید فرش آشپزخانه باید در نظر بگیرید، برای شما گرد آورده‌ایم. از جنس و اندازه فرش گرفته تا محل مناسب همه و همه را برایتان آماده کرده‌ایم. نگران نباشید. هوای شما را داریم! پس به خواندن ادامه دهید!

مواد مناسب
هنگام خرید فرش آشپزخانه، یک سری مشخصه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. فرش آشپزخانه باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. نمی دانید آن ویژگی ها چیست؟ نگرانی ندارد. با ما همراه باشید. نکته‌ی اولی که باید بدانید این است که فرش این منطقه باید در برابر لکه مقاوم بوده، شست و شویش آسان و دوام خوبی داشته باشد.

با توجه به این که آشپزخانه یک منطقه شلوغ از یک خانه است، ممکن است رفت و آمد زیادی در محل وجود داشته باشد. این‌ها ویژگی‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که باید در فرش وجود داشته باشد. برخی از فرش‌ها از الیاف‌هایی بافته شدند که چنین ویژگی‌هایی دارند و برای آشپزخانه ها بسیار مناسب هستند. بیایید در ادامه درباره‌ی الیاف مناسب فرش آشپزخانه صحبت کنیم.

الیاف پلی پروپیلن
فرش‌های پلی پروپیلنی یکی از بهترین فرش‌های آشپزخانه هستند. هر چه همه‌ی خوبان دارند این نوع فرش یک‌جا دارد! این فرش در برابر فشار مقاوم است و می‌توان آن‌ را به صورت نقطه‌ای تمیز کرد و در کل به راحتی تمیز می‌شوند. همچنین، این نوع الیاف به دلیل دوام خود شناخته می شوند. این نوع الیاف در برابر محو شدن مقاوم است و همچنین سریع خشک می‌شود، آن‌ها در برابر آب مقاوم هستند، اما تمیز کردن روغن و مواد روغنی از روی فرش کمی سخت است.

الیاف نایلون
فرش‌های نایلونی احتمالاً بهترین انتخاب برای آشپزخانه هستند. آن‌ها به وضوح بهترینند. این نوع فرش‌ها بسیار بادوام و مقاوم در برابر فشار هستند. آن‌ها جاذب آبنند و ضد لک هم هستند و تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها بسیار آسان است.

الیاف بامبو
فرش‌های بامبویی از الیاف طبیعی تشکیل شده‌اند و بسیار بادوام هستند. آنها برای آشپزخانه ایده آل هستند، زیرا در برابر فرسودگی و رطوبت مقاوم هستند و علاوه بر آن، بسیار زیبا هستند!

الیاف جوت و سیزال
فرش‌های با الیاف جوت و سیزال نیز بسیار مقاوم هستند. می‌توان آن‌ها را به راحتی تمیز کرد و به طور کلی نگهداری از آن‌ها نیز آسان است.

موارد بالا همه جنس و نوع الیاف مناسب برای فرش آشپزخانه هستند. شما می‌توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید. ممکن است مواد دیگری نیز وجود داشته باشد، اما فراموش نکنید که آیا آن فرش‌ها مناسب آشپزخانه و فضای آن هستند یا خیر. این الیاف بهترین هستند، همیشه هنگام خرید حواستان را جمع کنید! به یاد داشته باشید، یک فرش خوب و مقاوم در برابر لکه و فشار که تمیز کردن آن نیز آسان است، بهترین گزینه برای فرش آشپزخانه‌ است.

بهترین اندازه فرش آشپزخانه
هیچ جا و مکان استاندارد و مشخصی برای پهن کردن فرشتان در آشپزخانه وجود ندارد. در این حالت باید خلاقیت به خرج دهید و بنا به نیازتان فرش را در جایی که صلاح می‌دانید پهن کنید. می توانید آن را جلوی سینک ظرفشویی یا نزدیک اجاق گاز و غیره قرار دهید، اما به اندازه فرش دقت کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم فرش 90 × 150 را در جلوی سینک ظرفشویی قرار دهید. فرش این ناحیه نباید خیلی بزرگ باشد. زیرا ظاهر جالبی ندارد. بنابراین یک فرش کوچک و ظریف برای این منطقه بهترست. می‌توانید از فرش‌های باریک و بلند هم برای آشپزخانه استفاده کنید. برای انتخاب این مدل فرش، باید آشپزخانه مستطیل شکلی داشته باشید. برای آشپزخانه‌هایی هم که فضای ناهارخوری دارند، بهتر است یک فرش در آن قسمت قرار بگیرد. ما همیشه بر این موضوع تأکید می کنیم که اندازه هر آشپزخانه یا اتاق نشیمن با دیگری متفاوت است. به همین علت ما یک نسخه را برای همه نمی‌پیچیم و صرفا قصد راهنمایی داریم.

راهنمای خرید فرش آشپزخانه
این نکات می‌توانند به شما کمک کند اندازه فرش مناسب خانه‌تان را خودتان تشخیص دهید. نکته‌ای که درباره‌ی فرش زیر میز ناهار خوری وجود دارد این است که باید فرش را طوری قرار دهید که کل فضای ناهارخوری را پوشش دهد. این موضوع بدین معناست که باید کاملاً زیر میز قرار گرفته باشد و پایه‌های عقب و جلوی صندلی را نیز بپوشاند. به یاد داشته باشید که صندلی‌ها کاملا روی سطح فرش قرار گرفته باشند، زیرا در غیر این صورت باعث ایجاد ناهمواری می‌شود. بنابراین به این نکته بسیار توجه کنید و فرشی انتخاب کنید که این فضا را کاملا بپوشاند.

نکته : برای دانستن اندازه مناسب فرش، آن را اندازه بگیرید! بله، به همین سادگی رایج ترین اشتباهی که افراد مرتکب می‌شوند این است که اندازه فرش را اشتباه می‌گیرند. مردم معمولا اشتباهی فرش‎های کوچک‌تر از آنچه باید می‌خرد و دلیل این اشتباه هم این است که آن‌ها اندازه فرش را “برآورد” می‌کنند. بنابراین به دنبال تخمین نباشید، بلکه ابتدا با اندازه گیری از اندازه آن مطمئن شوید. برای این کار می توانید از متر استفاده کنید. اطراف فرش را به دقت اندازه بگیرید و علامت بزنید. این روش جای خطا ندارد. در ضرورت توجه به این نکته به ما اعتماد کنید.

محل مناسب فرش آشپزخانه
ازتان می‌خواهیم که آشپزخانه‌ای را تصور کنید. بیایید متداول‌ترین ابزارهایی که در هر آشپزخانه ای هست را بررسی کنیم. در هر آشپزخانه سینک ظرفشویی، اجاق گاز، کابینت‌ و… هست. بهترین روش پهن کردن فرش آشپزخانه این است که آن را جلوی سینک ظرفشویی قرار دهید. این محل یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن فرش است. در هنگام شستن ظروف، این فرش راحتی و گرما را به پای شما هدیه می‌کند. همچنین می‌تواند آب را جذب کرده و از خیس شدن کف و کثیف شدن آن جلوگیری کند. ناحیه مناسب دیگر برای پهن کردن قالی، جلوی اجاق گاز است تا هنگام تهیه غذا احساس آرامش کنید. ممکن است که هنگام غذا پختن پاهای شما خسته شود، اما قرار دادن فرش می‌تواند نجات بخش شما در این زمینه باشد. مکان مناسب دیگر زیر میزغذاخوری است. می توانید فرش خود را در ناهار خوری یعنی دور میز قرار دهید. صبر کنید، لیست به اینجا ختم نمی شود؛ یادتان نرود که می‌توانید از فرش‌های باریک و بلند هم برای آشپرخانه‌تان استفاده کنید. استفاده به جا از این فرش‌ها می‌تواند جلوه خاصی به آشپزخانه‌تان بدهد. همچنین اگر در اطراف آشپزخانه خود نقطه‌ای “خاص و منحصر به فرد” دارید، می‌توانید با قرار دادن یک فرش زیبا، زیبایی آن بخش را دو چندان کنید.

از چه نوع فرشی باید استفاده کنید؟
احتمالا تصورتان از فرش آشپزخانه این بود که فرشی گرم و نرم و پرز بلند زیر پایتان پهن باشد، انگار که روی ابرها پا می‌گذارید، اما خب خبر بدی برایتان دارم! اینطور نیست! بیایید واقع بین باشیم. شما نمی‌توانید از همچین قالیچه‌هایی در آشپزخانه استفاده کنید. یادتان نرود برای به دست آوردن چیزی بهتر باید چیز دیگری را از دست بدهید! نمی‌شود هم خر را داشته باشید و هم خرما!

بهترین نوع فرش برای آشپزخانه ها فرش تخت است. بله، آن فرش‌های تخت! این فرش‌ها برای آشپزخانه بهتر هستند. این نوع فرش‌ها بسیار در برابر فشار مقاوم هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی تمیز کرد. در بافت این نوع فرش‌ها هیچ گره‌ای وجود ندارد. به همین علت هم می‌توانید ساعت‌ها روی آن‌ها بایستید و بعد ببینید که حالتشان تکان نخورده و آخ هم نگفته‌اند. بنابراین هنگام خرید فرش آشپزخانه همیشه به سراغ فرش‌های تخت بروید.

در مورد رنگ چطور؟
معمولا افراد فرش‌های خانه‌ی خود را به رنگ دلخواهشان می‌خرند. حالا اگر رنگ‌های مورد علاقه شما تیره هستند، مشکلی نیست اما اگر رنگ‌های سایه روشن‌تر را بیشتر دوست دارید، متأسفیم! خرید فرش‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر مانند فرش سفید بسیار خطرناک است. چرا؟ خوب موضوع اصلا پیچیده نیست، فرش آشپزخانه بنا به ذات جایگاهش راحت‌تر کثیف می‌شود و یک فرش سفید تمام این لکه‌ها را نمایان می‌کند. بدیهی است که دیدن فرش سفید کثیف در آشپزخانه چندان خوشایند نیست. از طرف دیگر، اگر فرش تیره رنگ انتخاب کنید، لکه‌ها استتار می‌شوند و فرش ظاهر بدی پیدا نمی‌کند.

  انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 30

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما