نحوه تمیز کردن قابلمه سوخته


هرگز سعی نکنید غذای سوخته که در قابلمه قرار دارد را با قاشق فلزی تمیز کنید. زیرا شما فقط به وسایل خود آسیب می رسانید. در صورت سوختگی شدید در قابلمه ، که با شستن سیاه و سفید قابلمه برطرف نمی شود و مواد غذایی سوخته همچنان به ته آن می چسبد تا قابلمه سوخته تمیز شود ، مقدار زیادی جوش شیرین بر روی غذای سوخته بریزید و آب کافی اضافه کنید تا خیس بخورد. جوش شیرین. چند ساعت صبر کنید و سپس قابلمه را به راحتی بشویید.

 

• مقداری آب درون قابلمه بریزید تا سطح غذای سوخته را بپوشاند. چند قطره مایع ظرفشویی اضافه کنید و یک پارچه روغنی درون آب قرار دهید تا غوطه ور شود. بعد از یک ساعت دیگ شسته می شود.

 

• برای از بین بردن سوختگی ها ، می توانید ته قابلمه تفلون را با کمی آبجو و سرکه مانده در قابلمه برای حدود ۲ ساعت تمیز کنید.

 

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ، نصف لیوان آب در قابلمه سیاه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

نحوه تمیز کردن قابلمه سوخته

قابلمه و قابلمه روی به مرور زمان سیاه می شود. برای تمیز كردن قابلمه های فلزی روی سوخته و سفید كردن ظروف قابلمه ، مقداری آب ، نمك و آبلیمو را در قابلمه روی به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و سپس آن را با مایع ظرفشویی بشویید.

 

تمیز کردن قابلمه سوخته ، نحوه تمیز کردن قابلمه سوخته
چگونه قابلمه سوخته را تمیز کنیم

 

روش های از بین بردن سوختگی در قابلمه

برای تمیز کردن ظروف فولادی سوخته به روشهای زیر توجه کنید. اگر قابلمه شما به شدت سوخته است ، این به شما کمک می کند تا با کمترین تلاش آن را روشن کرده و سوختن قابلمه را کاملا از بین ببرید.

 

اولین روش تمیز کردن سوختگی از قابلمه های فولادی:

درون قابلمه را آب بریزید تا بسوزد یا حتی بیشتر و آن را روی شعله گاز در دمای متوسط ​​قرار دهید تا آب جوش بیاید. پس از یک دقیقه جوشیدن ، گاز را خاموش کرده و یک لیوان سرکه در آب جوش بریزید. ۱۰ دقیقه صبر کنید.

 

https://fox-film.ir/نحوه-تمیز-کردن-قابلمه-سوخته/

  انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 25

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما